Effektiv behandling af fodvorter

Vortebehandling
Hvis, du har mistanke om vorter, skal du kontakte din læge for diagnosticering.

Vi tilbyder behandling af vorter med et middel, som vi har rigtig gode erfaringer med. Det er fantastisk effektivt, og samtidig skånsomt for huden omkring vorten.

De klienter vi har behandlet, har haft vorterne imellem 2 måneder og 8 år. Generelt kan man sige, at jo længere tid man har haft en vorte, jo flere behandlinger skal der til, for at slippe af med den. Du skal forvente mellem 3-8 behandlinger med ca. 10 dages interval.

Symptomer på fodvorter
Fodvorter fremkommer typisk på fodens trædepuder (hæl og forfod) eller på eller imellem tæerne. I fodsålen forhindrer fodtrykket vorten i at bule ud fra overfladen, men den går til gengæld 4-5 mm under overfladen. Den fremtræder som en rund, velafgrænset fortykkelse, ofte med punktblødninger (karudtrækninger). Dette adskiller vorten fra ligtornen. Det, som oftest bliver generende ved fodvorter er fortykkelsen af huden omkring den.

Årsager til vorter hos børn og voksne
Vorter er en almindelig virussygdom i huden, der hyppigst ses hos børn mellem 4 og 18 år, men også hos voksne. Vorter kan behandles på flere måder, men vorter vil som oftest også forsvinde over tid uden behandling, det tager ca. 2 år. Men, i denne periode kan man smitte både sig selv og andre med fodvorter!

En dansk undersøgelser har vist, at fællesbadning giver større risiko for smitte med fodvorter end dans og gymnastik med bare fødder. En anden undersøgelse har vist, at brugen af badesko under fællesbadning halverer risikoen for at blive smittet med fodvorter.

• Fugtigt miljø, opblødning af huden øger risikoen for smitte.
  • Badesko nedsætter risikoen for at blive smittet.
  • Badesko eller en hinde af klar neglelak over vorterne nedsætter risikoen for at smitte andre.

Nogle børn/voksne er mere modtagelige end andre. Der kan gå flere måneder fra man smittes, til vorten bliver synlig, og måske generende.

Behandlingen
Vortemidlet indeholder flere ætsende væsker og zink, der tilsammen danner nitrogendioxid, som får vortevævet til at udtørre. Vortevævet beskæres, og der dryppes et par dråber på vorten. Behandlingen gentages efter nogle minutter. Du skal efterfølgende derhjemme aftørre vorten x 1 dgl. med alkoholdesinfektion, der skal øge udtørringen. Efter ca. 7 dage gentages behandlingen på klinikken. De fleste vorter forsvinder efter 4-6 behandlinger. Men, har du haft vorterne i flere år kan det kræve flere behandlinger at slippe af med dem.

Pris
Vortebehandlinger koster kr. 195,00 pr. gang uanset antallet af vorter.